Mail ons!
Gemeentebureau B.V. te Haarlem
ln.uaerubetneemeg@ofni
De lokale overheid biedt steeds meer digitale diensten aan burgers en zo staat elektronische dienstverlening staat bij de lokale overheid volop in de belangstelling.
Door softwareleveranciers en de Rabobank is de Digitale Nota geïntroduceerd. Het is een wijze van verzending van digitale post. De digitale nota, de rekening, wordt voor de burger klaargezet in de Rabo NotaBox. Vervolgens kan de rekening via de internetbankieromgeving van de Rabobank worden voldaan. Voordeel is dat de betaling niet uitvalt in de betalingsverwerking. De mogelijkheid van betalen via de Rabo Notabox wordt, op dit moment, door 24 organisaties (profit en non-profit) aangeboden.
De Digitale Nota is echter niet de enige mogelijkheid op een kostenbesparende, milieubewuste en maatschappelijk verantwoorde en klantgerichte wijze deze elektronische dienst te verlenen.
Een andere mogelijkheid is gebruik te maken van AcceptEmails. De ontvanger van de nota krijgt een email met daarin bijzonderheden over de rekening en de mogelijkheid om via de eigen vertrouwde internet bankieromgeving te betalen. De AcceptEmail geeft in de inbox de betaalstatus aan daardoor is het mogelijk om nooit meer te laat of dubbel betalen. AcceptEmail maakt gebruik van de betaalmogelijkheid iDEAL dat gedragen wordt door de Rabobank, ABN/Amro, Postbank, ING-Bank en Fortis-Bank. De betaalmogelijkheid iDEAL wordt op dit moment, door meer dan 4000 organisaties (profit en non-profit) aangeboden, daarmee kan worden gezegd dat deze wijze van betalen een kritische massa heeft.
Gemeentebureau kan de implementatie van digitaal factureren middels AcceptEmail in uw organisatie ondersteunen.